1.03.2011

Sernik z jabłkiem

Był okres, ze sernik dukanowski mogłam jeść non stop i nigdy nie miałam dość. Ostatnio jednak mi się przejadł i postanowiłam zrobić małą modyfikację. Skutek? Zjadłam na raz pół. Wyszło coś na kształt szarlotkosernika:)

Składniki:
500g serka homo lub zmielonego twarogu ( ja osobiście używam President i najbardziej mi smakuje )
3 jajka plus dwa białka na bezę
2 łyżki skrobi lub 1 śmietanfix
Aromat waniliowy
5 łyżek słodziku w proszku plus wg uznania słodzik do białek i jabłek
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 jabłka, cynamon

Żółtka, serek ,5 łyżek słodzika, skrobię, aromat i proszek do pieczenia miksujemy na gładką masę, oddzielnie ubijamy białka ze słodzikiem  i łączymy z masą. Wykładamy do formy na papierze do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni. W międzyczasie ścieramy jabłka na tarce na grubych oczkach i podduszamy chwilę na teflonie razem z cynamonem i słodzikiem do smaku ( lub bez jeżeli jabłka są mocno słodkie ). Po ok. 30 min, gdy nasz sernik przestanie być lejącą masą wykładamy na niego cienką warstwę jabłek i dalej pieczemy przez ok 15min. Na koniec ubijamy białka z dwóch jajek ze słodzikiem ( ja dałam 1 łyżkę ), zmniejszamy temperaturę do ok. 140stopni i  rozsmarowujemy białka na jabłkach. Pieczemy w tej temperaturze jeszcze ok 15-20min - do zrumienienia się bezy. Wyłączamy piekarnik i czekamy aż sernik wystygnie a beza się wysuszy. Ciasto wyszło naprawdę bardzo dobre, niestety jest dosyć płaskie, bo w trakcie pieczenia piekarnik trzeba otwierać, a jabłka są dosyć ciężkie pomimo nałożenia cienkiej warstwy...ale przecież bardziej zależy nam na smaku niż na wyglądzie:) .Pamiętajcie, że czas pieczenia może być nieco różny, bo piekarnik piekarnikowi nierówny, ja mam minipiekarnik i mam wrażenie, że ciasta pieką się ciut szybciej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz