23.03.2011

Placki ziemniaczane w wersji light

Kiedyś placki ziemniaczane były dla mnie zmorą, od jakiegoś czasu jest wręcz odwrotnie:) Ale biorąc pod uwagę fakt, że chcąc nie chcąc są b. kaloryczne, zrobiłam je w nieco innej wersji , bez tłuszczu. Wiadomo...do oryginału im daleko, ale mi i tak b. smakowały:)

Składniki:
Ok. 5 średnich ziemniaków
Jedna cebula
Łyżka skrobi ziemniaczanej
Sól, pieprz


Sos - wymieszać ze sobą składniki:
Jogurt bałkański light- jest fajny, bo gęsty i przypomina śmietanę
Wyciśnięty ząbek czosnku
Sól, pieprz

Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce lub w robocie ( zdecydowanie lepsza metoda, przynajmniej nie bolą ręce i trwa to niecałą minutę:) ). Cebulę również zetrzeć bądź (robię gdy mam więcej czasu ) drobniutko pokroić i zeszklić na teflonie, wtedy jest bardziej wyczuwalna w plackach. Ziemniaki i cebulę połączyć ze sobą, dodać skrobię i małe jajko, posolić, popieprzyć do smaku i wszytko dokładnie wymieszać Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładać łyżką placuszki. Piec w 180 stopniach ok 30min, dokładnie nie wiem, bo bardziej niż na czas patrzyłam na kolor placków, powinny być złociste. Na koniec obowiązkowo polać sosem, smakują zdecydowanie lepiej niż same. Najlepsze oczywiście prosto z piekarnika:)

1 komentarz:

  1. to, co mi się kojarzy z plackami ziemniaczanymi to ... że są tłuste! Tym bardziej się cieszę, że te są light ! :D

    OdpowiedzUsuń