24.03.2011

Ciasto biszkoptowe - Dukan

Ostatnio naszła mnie ochota na słodkie, ale wolę nie szaleć ze słodyczami, bo szybko odbija się to na mojej wadze. Polecam, bo ciasto bardzo dobre no i nie musimy poprzestawać na jednym kawałku:)

Biszkopt:

3 jajka
Łyżka serka homo
2 łyżki skrobi kukurydzianej
Odrobina mleka ( ok. 3 łyżki )
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Słodzik, ja dałam 3 płaskie łyżki
Aromat jaki najbardziej lubicie - u mnie cytrynowy

Masa:

Ok. 350 g serka homo
Żelatyna - u mnie 3 łyżeczki, wszystko zależy od tego jak bardzo płynna jest konsystencja serka
Słodzik do smaku
Kopiasta łyżka kakao odtłuszczonego
Odrobina mleka do rozpuszczenia żelatyny
Aromat waniliowy lub czekoladowy

Wszystkie składniki na biszkopt ( oprócz białek ) zmiksować na gładką masę, białka ubić oddzielnie i połączyć z masą. Piec w piekarniku ( 180 stopni ) ok. 15 min. Pieczemy w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia lub w prostokątnej formie (ja tak robię, bo wtedy nie muszę rozkrajać ciasta, przekrajam tylko biszkopt w połowie formy i mam gotowe do złożenia dwie części ). W międzyczasie przygotowujemy masę - wszystkie składniki mieszamy, w mleku rozpuszczamy żelatynę i dodajemy do masy - wstawiamy do lodówki. Kiedy masa zacznie tężeć, wykładamy ją na biszkopt i przykrywamy jego drugą częścią . Ciasto można polać nutellą dukana. Tak przygotowane ciasto wkładamy jeszcze na jakiś czas do lodówki, żeby masa zastygła do końca. ( na zdjęciu ciasto jest jeszcze nie do końca zastygnięte, dlatego masa jest taka rzadka )

1 komentarz: