13.03.2011

Mini torcik musli

Kiedy wstałam dzisiaj rano i wyjrzałam przez okno....nie mogłam się napatrzeć na tę piękną pogodę, od razu w człowieku zbiera się moc pozytywnej energii. Mam nadzieję, że możemy już zapomnieć o zimnie, mrozach i rozkoszować się powoli nadchodzącą wiosną:)
A dzisiaj przepis na torcik musli, pierwotnie miały być batoniki, ale w trakcie nastąpiła zmiana planów i wyszło coś takiego.

Składniki:
Szklanka otrębów owsianych i żytnich ( akurat miałam wymieszane ze sobą pół na pół te dwa rodzaje, dlatego tak dałam )
Ok. szklanki bakalii ( dałam orzechy laskowe, rodzynki, wiórki kokosowe i sezam )
3 łyżki cukru trzcinowego plus 1 słodziku ( ten słodzik to tylko, żeby ograniczyć kaloryczność oczywiście, bo lepsze jest z samym cukrem )
Ok. 3/4 szklanki mleka skondensowanego niesłodzonego lihgt
Łyżka miodu
Cynamon
Aromat waniliowy

Otręby i bakalie chwilę prażyć na rozgrzanym teflonie, dodać pozostałe składniki ciągle mieszając. Mleko szczerze mówiąc lałam na oko, tak , żeby masa miała się w czym rozpuścić ( mleko miało stanowić zamiennik masła :) ), także nie jestem w stanie napisać ile dokładnie. Trzeba po prostu uważać, żeby nasza masa nam się za bardzo nie przypaliła. Kiedy mleko odparowało, masę wyłożyłam do formy ( średnica ok 21cm ) na papier do pieczenia, poczekałam aż ostygnie i odstawiłam do lodówki na kilka godzin. U mnie były to tylko dwie godziny, dłużej niestety nie wytrwaliśmy i zjedliśmy wszystko wcześniej :) Można polać nutellą z tego przepisu. Torcik wyszedł półtwardy, następnym razem spróbuję masę zapiekać jeszcze w pierkarniku, zobaczymy czy wyjdzie lepszy:) Tak czy siak, polecam, bo to zdrowa słodziutka, bardzo dobra przekąska:)

Tak jak mówiłam zrobiłam,przy kolejnym podejściu przygotowaną masę włożyłam do piekarnika ( 180 stopni ) na ok. 10 min, wyjęłam, przełożyłam na drugą stronę i piekłam kolejne 5 min. Jeszcze lekko ciepłe poporcjowałam i zostawiłam do ostygnięcia, tym razem czekoladę sobie darowałam, wyszły bardziej twarde , bardziej przypominające ciasteczka, chyba nawet lepsze, zależy jaką konsystencję wolicie.




2 komentarze: