26.03.2011

Chleb według diety Dukana

Raz na jakiś czas, pomimo, że doktorka Dukana mam już za sobą, robię sobie taki chlebek -sentyment do diety?:P. Znowu będzie problem z podaniem źródła, bo przepis mam zapisany w zeszycie, w każdym razie ja go nie wymyśliłam, ale mogę polecić:)


Składniki:

12  łyżek otrąb owsianych
6  łyżek otrąb pszennych
3 łyżki mazeiny
ok 100ml mleka 0,5% tł.
150 g jogurtu naturalnego
3 jaja
20g drożdży
sól do smaku
szczypta kurkumy, jeżeli chcemy mieć fajny żółty kolor chlebka



Drożdże rozpuścić w letnim mleku z odrobiną mąki i odstawić na 15min. Wszystkie składniki ( oprócz białek ) wymieszać ze sobą ( razem z drożdżami ) i zmiksować na gładką masę. Otręby również mielę, ale podobno w takiej postaci nie spełniają swojej roli, wiec można ten etap pominąć. Na koniec dodać ubite białka. Masę wylać do foremki , wstawić do nagrzanego piekarnika ( ok 60 stopni ). Kiedy masa urośnie, podkręcamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy ok 30-40 min ( zależy od piekarnika ).




1 komentarz:

  1. Już wielokrotnie piekłam chlebek receptury dukanowskiej i zawsze wychodził bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń