26.03.2011

Pasztet szlachecki według diety Dukana

Ostatnio, będąc w sklepie, natknęłam się na mieszankę przypraw do pasztetu firmy Kamis. Postanowiłam ją wypróbować, bo często niestety zdarzało mi się , że pasztet było nie do końca tak doprawiony jakbym tego oczekiwało:)
Przepis nie jest mój, będąc jeszcze na diecie, spisałam go z jakiegoś bloga , ale nie pamiętam skąd. Lekko go zmodyfikowałam w oparciu o przepis z gotowej mieszanki przypraw.

Składniki:


5 wątróbek drobiowych
Ok. 400g mięsa mielonego drobiowego
Pół mieszanki przyraw
3 małe jajka
2 średnie cebule
4 łyżki otrąb owsianych
Opcjonalnie kilka suszonych pomidorów z zalewy
Sól do smaku
3 łyżeczki chrzanu ( dałam chrzan wasabi )

Wątróbki, mięso mielone i cebule ugotować na kostce rosołowej. Ostudzić i wszystko razem zmielić.
Odlać trochę rosołku i namoczyć w nim otręby przez kilka minut aż napęcznieją. Wymieszać je z mięsem, dodać dwa jajka, sól do smaku , połowę mieszanki i wyłożyć do formy. Posypać otrębami i na wierzchu polać masą z roztrzepanego jajka z chrzanem. Piec w nagrzanym do ok. 200 stopni piekarniku przykryty folią aluminiową ok 50min ( 15min przed końcem odkryć, żeby skórka nam się przypiekła ). Pasztet wyszedł idealny ( wcale nie smakuje jak dietetyczny: ), także mieszanka Kamisa jak najbardziej się sprawdziła:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz