23.01.2011

Ciasto 3bit

Ciasto ani nie jest zdrowe ani dietetyczne, za to jest przepyszne i przynajmniej na mnie działa jak narkotyk:). Jest to wersja nieco zmodyfikowana - jak dla mnie smaczniejsza:) Niestety przez pomyłkę za bardzo rozcieńczyłam masę budyniową, w związku z czym cała masa mi wypłynęła i została jej minimalna ilość - na zdjęciu nawet jej nie widać, ale ciasto i tak było wyśmienite:).

Składniki:
6 opakowań herbatników prostokątnych ( typu petitki )
ok.400g dowolnych ciasteczek maślanych polanych czekoladą ( ja akurat miałam owsiane z czekoladą) 
150g rozpuszczonego masła
gotowa masa karmelowa lub samodzielnie zrobiona ( słodkie mleko skondensowane gotować w puszce ok 3h )
opcjonalnie zamiast tej masy można dodać jakieś rozpuszczone batony karmelowe lub marsy 
budyń waniliowy plus mleko ( 1/4 mniej niż jest podane w przepisie )
kostka masła
500ml śmietany kremówki lub 2 bite śmietany w proszku
3 śmietanfixy lub żelatyna 
2  łyżki cukru pudru
starta na tarce czekolada do posypania

Formę do ciasta wyłożyć folią aluminiową. Ciasteczka czekoladowe zmielić lub drobniutko rozgnieść i połączyć z rozpuszczonym masłem. Taką masą wysmarować formę i włożyć na 30min do lodówki. Po tym czasie na naszą utwardzoną masę wylać masę krówkową ( najlepiej podgrzaną w kąpieli wodnej, żeby łatwiej się rozsmarowywała ). Na nią ułożyć warstwę petitków. Na petkitki układamy kolejną warstwę - masę budyniową ( budyń robimy zgodnie z przepisem na opakowaniu, z tym ,że dodajemy mniej mleka i miksujemy przestudzony budyń z utartym masłem ). Następnie kolejna warstwa petitków. I na koniec ubijamy śmietankę z cukrem pudrem i  śmietanfixem ( lub rozpuszczoną żelatyną ), rozprowadzamy na petitkach i posypujemy startą czekoladą. Ciasto wkładamy do lodówki, najlepsze następnego dnia, kiedy wszystkie składniki się ze sobą przegryzą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz